У процесі навчання важливо знайти індивідуальний підхід до кожного, тому освітні заклади повинні враховувати це при плануванні класу. Ресурсна кімната — це яскравий приклад обстановки сучасної кімнати так, щоб умовно розділити її на різні сектори. Поділ простору дозволяє структурувати навчальний процес для дітей-інвалідів, це також позитивно впливає на їх емоційний стан.

Така особлива кімната може бути як і в загальноосвітніх школах так і в спеціалізованих (інклюзивних) закладах. Ідеєю ресурсного класу є адаптація дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання, тому ресурсний клас — це не лише стало поділений на сектори простір, а і стале соціальне оточення — група учнів (не більше восьми дітей) та вчителів і їх асистентів.

Ресурсна кімната зазвичай поділяється на такі сектори:

  • Робоче місце вчителя;
  • Зона для фізкультурних вправ та зарядки;
  • Індивідуальне робоче місце кожного учня для навчання і творчості;
  • Зона для групових занять;
  • Куток для сенсорної розрядки.

Експерти з питань інклюзивного навчання рекомендують сенсорний куток облаштовувати у окремій кімнаті, адже її можна використовувати у якості кімнати відпочинку дітей і як кабінет для бесіди з психологом.

Ресурсна кімната, як крок до загальноосвітнього навчання

Наявність ресурсної кімнати в сучасному учбовому закладі просто необхідна, адже її основне призначення у тому, щоб учні-інваліди і діти з потребами легше адаптувалися в соціумі та проходили програму навчання разом з однокласниками. При складанні плану навчання для дитини що навчається в просторово поділеному класі за загальною програмою визначають:

  1. Термін навчання дитини в такому класі;
  2. Тривалість уроків;
  3. Вибір напрямків та предметів.

При цьому беремо до уваги всі деталі, щоб не зашкодити дитині і її процесу навчання.

Зважаючи на оцінку спеціалістів учень матиме змогу перебувати в спеціалізованому класі, як замість основних уроків, так і позакласно, для поглиблення знань і покращення вмінь і навичок набутих вкласі. Визнання готовності дитини до навчання по стандартній програмі є індивідуальним, і ґрунтується на висновках педагогів і психологів. Коли дитина готова до відвідувань загальноосвітнього класу для неї складають індивідуальний план навчання, наприклад відвідування занять з математики по п'ятнадцять хвилин і спортивні заняття по пів години з наступного семестру. Таким дозованим навчанням можна пришвидшити адаптацію і не завдати стресу дитині. Через деякий час можна і цілком перевести дитину в загальний клас.

Створюємо інклюзивний простір

Усі школи України повинні прагнути до того, щоб бути готовими прийняти кожну дитину і надати їй гідну освіту. Адже школа — саме те місце, де мають бути сприятливі умови для розвитку потенціалу кожного учня в індивідуальному порядку.

Адже створення інклюзивного простору — це не лише поява спеціалізованих закладів для дітей які потребують особливої уваги — це покращення усіх шкіл, робота над їх універсальністю та підвищенням рівня кваліфікації педагогів.

Для облаштування ресурсної кімнати необхідно відповідально обрати необхідний ряд матеріалів і обладнання:

  1. Спортивно-ігрові товари ( необхідні для заняття фізкультурою);

  2. Парти, стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;

  3. Засоби навчання та методики, спеціальна література;

  4. Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.

Інтернет-магазин “Інклюзія” пропонує наповнити ресурсну кімнату тільки якісним і сучасним обладнанням. Спираючись на досвід роботи та аналіз проведений нашими експертами у нас є готові рішення та підкованість у вирішенні індивідуальних побажань.