У процесі навчання важливо знайти індивідуальний підхід до кожного, тому освітні заклади повинні враховувати це при плануванні класу. Ресурсна кімната — це яскравий приклад обстановки сучасної кімнати так, щоб умовно розділити її на різні сектори. Поділ простору дозволяє структурувати навчальний процес для дітей-інвалідів, це також позитивно впливає на їх емоційний стан.
Така особлива кімната може бути як і в загальноосвітніх школах так і в спеціалізованих (інклюзивних) закладах. Ідеєю ресурсного класу є адаптація дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання, тому ресурсний клас — це не лише стало поділений на сектори простір, а і стале соціальне оточення — група учнів (не більше восьми дітей) та вчителів і їх асистентів.
Ресурсна кімната зазвичай поділяється на такі сектори:
- Робоче місце вчителя;
- Зона для фізкультурних вправ та зарядки;
- Індивідуальне робоче місце кожного учня для навчання і творчості;
- Зона для групових занять;
- Куток для сенсорної розрядки.
Експерти з питань інклюзивного навчання рекомендують сенсорний куток облаштовувати у окремій кімнаті, адже її можна використовувати у якості кімнати відпочинку дітей і як кабінет для бесіди з психологом.
Ресурсна кімната, як крок до загальноосвітнього навчання
Наявність ресурсної кімнати в сучасному учбовому закладі просто необхідна, адже її основне призначення у тому, щоб учні-інваліди і діти з потребами легше адаптувалися в соціумі та проходили програму навчання разом з однокласниками. При складанні плану навчання для дитини що навчається в просторово поділеному класі за загальною програмою визначають:
- Термін навчання дитини в такому класі;
- Тривалість уроків;
- Вибір напрямків та предметів.
При цьому беремо до уваги всі деталі, щоб не зашкодити дитині і її процесу навчання.
Зважаючи на оцінку спеціалістів учень матиме змогу перебувати в спеціалізованому класі, як замість основних уроків, так і позакласно, для поглиблення знань і покращення вмінь і навичок набутих вкласі. Визнання готовності дитини до навчання по стандартній програмі є індивідуальним, і ґрунтується на висновках педагогів і психологів. Коли дитина готова до відвідувань загальноосвітнього класу для неї складають індивідуальний план навчання, наприклад відвідування занять з математики по п'ятнадцять хвилин і спортивні заняття по пів години з наступного семестру. Таким дозованим навчанням можна пришвидшити адаптацію і не завдати стресу дитині. Через деякий час можна і цілком перевести дитину в загальний клас.
Створюємо інклюзивний простір
Усі школи України повинні прагнути до того, щоб бути готовими прийняти кожну дитину і надати їй гідну освіту. Адже школа — саме те місце, де мають бути сприятливі умови для розвитку потенціалу кожного учня в індивідуальному порядку.
Адже створення інклюзивного простору — це не лише поява спеціалізованих закладів для дітей які потребують особливої уваги — це покращення усіх шкіл, робота над їх універсальністю та підвищенням рівня кваліфікації педагогів.
Для облаштування ресурсної кімнати необхідно відповідально обрати необхідний ряд матеріалів і обладнання:
-
Спортивно-ігрові товари ( необхідні для заняття фізкультурою);
-
Парти, стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;
-
Засоби навчання та методики, спеціальна література;
-
Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.
Інтернет-магазин “Інклюзія” пропонує наповнити ресурсну кімнату тільки якісним і сучасним обладнанням. Спираючись на досвід роботи та аналіз проведений нашими експертами у нас є готові рішення та підкованість у вирішенні індивідуальних побажань.