Діти використовують навички ранньої математики протягом своїх щоденних дій, процедур та занять. Це хороша новина, оскільки ці навички важливі для визначення готовності дитини до школи. Але рання математика ще не означає використання калькулятора під час ігор. Ще до того як піти до школи більшість дітей вже мають розвинене розуміння додавання та віднімання за допомогою повсякденних взаємодій. Наприклад, у Дмитра є дві машини; Олег хоче одну. Після того, як Дмитро ділиться однією машинкою, він бачить, що у нього залишилося одне авто .Усі ці навички математики вводяться через повсякденні дії, процедури, заняття якими Ви ділитеся зі своєю дитиною - підраховуючи, наприклад, кроки вгору або вниз. Неформальні заходи, подібні до цього, дають дітям стрибок у формальній інструкції з математики, яка починається в школі.

Математичні навички - це лише одна частина широкої мережі навичок, які діти розвивають у перші роки, включаючи мовні, фізичні та соціальні. Кожна з цих областей навичок залежить і впливає на інші.

Як допомогти дитині зробити перші кроки у вивченні математики

Нижче наведені поради та способи, як Ви можете допомогти дитині засвоїти навички ранньої математики, спираючись на їх природну цікавість:

  • грайте з сортерами фігур та бізібордами з рахівницями. Поговоріть з дитиною про кожну фігуру - порахуйте сторони, опишіть кольори. Створіть власні форми, вирізавши великі фігури з кольорового паперу. Попросіть свою дитину «стрибати по колу» або «стрибати на червону фігуру».

  • зберіть разом кошик з маленькими іграшками, камінчиками або ґудзиками. Порахуйте їх разом із дитиною. Сортуйте їх залежно від розміру, кольору чи того, що вони роблять (тобто всі машини в одній купі, всі тварини в іншій).

  • спробуйте приготувати їжу разом. Навіть маленькі діти можуть допомогти наповнювати, розмішувати та наливати. Завдяки цим заходам діти навчаються, цілком природно, рахувати, вимірювати, додавати та оцінювати.

  • прогулянки дають дітям багато можливостей порівнювати (який камінь більший?), оцінювати (скільки жолудів ми знайшли?), відзначити схожість та відмінності (у качки є хутро, як у зайчика?) та класифікувати. Ви також можете поговорити про розмір (роблячи великі та маленькі кроки), оцінити відстань (парк знаходиться поруч із нашим будинком чи далеко?) та практикувати підрахунок (давайте порахуємо скільки кроків, поки не дійдемо до кута).

  • використовуйте пісочний годинник, секундомір або таймер для коротких дій. Це допомагає дітям розвинути відчуття часу та зрозуміти, що деякі речі займають більше часу, ніж інші.

  • використовуйте календар, щоб поговорити про дату, день тижня та погоду. Календарі підсилюють підрахунок, послідовності та візерунки. Формуйте навички логічного мислення, розмовляючи про холодну погоду і запитуючи свою дитину: що ми одягаємо, коли холодно? Це спонукає Вашу дитину зв’язати холодну погоду з теплим одягом.

Новітні методи вивчення математики

Одним із інноваційних способів вивчення математики, чисел та математичних дій є навчальна методика Newméro. Ця методика є успішною не лише для індивідуального вивчення батьками з дітьми, але й у груповому навчанні у дитячих садках та молодшій школі. Вона є рекомендованою для навчання дітей віком від 3 до 9 років. А отже вже починаючи з садочка Ваша дитина може здобути навики лічби та зрозуміти принципи математичних дій.

Також особливістю методики Newméro є те, що вона успішно застосовується в інклюзивній освіті. Діти вчаться розуміти числа через дотик, їх складання та розкладання.

Пластини Newméro розвивають у дітей навички числення та допомагають їм розуміти математику. Концепція пластин Newméro полягає в тому, щоб перетворити абстрактну систему десяткових чисел у фізичну гру та навчання. Дітям може бути важко зрозуміти числа, коли вони просто написані на аркуші паперу, їм потрібно відчувати числа самостійно. Розуміння чисел у даному випадку відбувається шляхом дотиків, будуючи та розкладаючи пластини, які допомагають зрозуміти числа та як працює система числення. Наприклад, що 11 більше 7, а 534 – це всього 500 + 30 + 4. Це робить навчання простим, швидким та цікавим.

І найголовніше, незважаючи на те, який спосіб і метод Ви оберете, щоб допомогти дитині пізнати світ математики памятайте, що це має приносити задоволення як дитині, так і Вам. Лише тоді Вас чекатиме успіх!