Обладнання для інклюзивного класу і ресурсної кімнати. Меблі для дітей у візку. Які технічні та функціональні особливості меблів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.

    Обираючи обладнання для інклюзивного класу слід керуватися Наказом Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 р. В наказі передбачений типовий перелік необхідних для навчання засобів, обладнання та інших допоміжних матеріалів. Базуючись на особливих освітніх потребах учнів, що навчаються в інклюзивних і спеціальних класах й здійснюється вибір потрібних засобів для облаштування простору та організації навчальної діяльності. В переліку прописані основні технічні завдання, яким повинні відповідати меблі, тренажери, дидактичні матеріали та інші засоби для інклюзивного навчання.

    Основними завданнями засобів і обладнання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату є:

  • Забезпечення навчальної діяльності;
  • Сприяння розвитку психомоторних, психофізіологічних і фізичних навичок;
  • Сприяння адаптації і соціалізації;
  • Запобігання погіршенню загального фізичного і психоемоційного стану дитини.

    На сам перед обираючи меблі для інклюзивного класу потрібно потурбуватися про робоче місце учня, беручи до уваги індивідуальні та медичні особливості дитини. В процесі навчальної діяльності повинні виконуватись не лише освітні завдання, а й корекційно-реабілітаційні, тому обладнання слід обирати в відповідності до потреб дитини.

    Меблі для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату – це меблі спеціального призначення такі, як: стіл для дітей у візку, вертикалізатор, балансувальний і реабілітаційний стілець. Умовно їх можна розділити на дві групи ті, що допомагають забезпечити повноцінну навчальну діяльність, з максимальним залученням дитини до процесу навчання й ті, що спрямовані на реабілітацію та корекцію порушених функцій.

    Стіл-парта для дітей у візку забезпечить комфортну та безпечну навчальну діяльність учня і повинна відповідати наступним технічним вимогам:

 

  • Ніжки оснащенні рухомими механізмами для легкого регулювання висоти столу;
  • стільниця з функцією зміни нахилу кута, щоб дитина самостійно могла встановити необхідний для неї нахил робочої поверхні столу;
  • радіусний виріз в передній частині стільниці для зручного та правильного розміщення дитини у візку за столом.
  • Відсіки для шкільного приладдя;
  • Бортики з трьох сторін на стільниці для запобігання падіння предметів зі столу.

    Завдяки таким технічним характеристикам столу стає можливим індивідуальне налаштування робочого місця, беручи за основу потреби, комфорт і безпеку учня, що неодмінно позитивно впливає на освітню діяльність дитини.

Вертикалізатор – це так званий стілець активності, використовується для профілактики і зниження негативного впливу від тривалого, або постійного сидячого положення людини. Згідно наказу, рекомендований вертикалізатор для інклюзивного класу повинен відповідати таким технічним вимогам:

  • Фіксація та підтримка дитини в на пів лежачому та в вертикальному положенні;
  • Можливість поетапного, плавного та дозованого навантаження на нижні кінцівки і хребет;
  • Можливість зміни кута нахилу стійки;
  • Можливість працювати за столом перебуваючи у вертикалізаторі;
  • Мобільність (вертикалізатор оснащений колесами з функцією гальм).

   

Такі функціональні можливості вертикалізатора забезпечують продуктивну навчальну діяльність дитини, сприяють росту кісток, запобігають атрофії м’язів і дозволяють виконувати психомоторні вправи, що позитивно впливає на загальний фізичний, емоційний і психічний стан дитини.

    Реабілітаційний стілець з функцією регулювання довжини сидіння для оптимального налаштування стільця до зросту дитини, зміною кута нахилу спинки, регулюванням осі обертання, оснащений стабілізуючими пасками, дозволяє виконувати вправи для тренування нижніх і верхніх кінцівок. Заняття на реабілітаційному стільці сприяє зміцненню м’язів, покращенню кровообігу та збільшенню амплітуди рухів у суглобах, позитивно впливає на загальний фізичний і психоемоційний стан дитини.

Балансувальний стілець оснащений функцією регулювання висоти сидіння, позитивно впливає на розвиток статичної рівноваги, уважності. Заняття на балансувальному стільці рекомендовані для дітей з розладами спектра аутизму і дітей з неврологічно-поведінковими розладами, допомагає розвивати психомоторні навички та вміння концентруватися.

    Меблі спеціального призначення, що виготовлені з високоякісних та безпечних матеріалів забезпечать тривалий термін експлуатації, якісні і надійні рухомі механізми допоможуть відрегулювати обладнання в відповідності до потреб дитини, що сприятиме максимально комфортній і продуктивній навчальній та корекційній діяльності.

 

Інтернет магазин Інклюзія надасть Вам експертну та кваліфіковану допомогу у виборі обладнання для інклюзивного класу.