Початкова школа – це перший ступінь обов’язкової загальної середньої освіти дитини. В ній учень здобуває знання основ математики, логіки, письма, вчиться читати та знайомиться з природничими науками. Перші роки навчання в школі є фундаментальними і саме вони формують інтерес та прагнення дитини до навчання.

    Згідно вимог НУШ до організації навчальної діяльності, в початковій школі стає можливим максимальне і безпосереднє залучення дитини до навчального процесу, розкриття особистісного й освітнього потенціалу, заохочення до пізнавальної і творчої діяльності, а також, що не менш важливе, можливість реалізовувати не тільки освітні і виховні завдання, а й спонукати дітей до самостійності, навчити критичному мисленню, аналізу інформації й сформувати вміння застосовувати здобуті вміння і навички в повсякденному житті.

    Шкільний клас, як освітній простір в НУШ відіграє роль не лише місця де діти перебувають під час уроку, він приймає участь і допомагає в процесі навчальної діяльності дітей та у роботі вчителя. Освітній простір умовно розділяють на зони такі, як:

  • Навчально-пізнавальної діяльності;
  • Ігрова;
  • Художньо-творча;
  • Дослідницька;
  • Тематичний осередок;
  • Класна бібліотека;
  • Відпочинку;
  • Осередок вчителя.

Зона навчально-пізнавальної діяльності – це саме це місце де відбуватиметься основна навчальна діяльність класу, як групова так і індивідуальна. Ця зона обладнується партами, дошкою для навчання та інтерактивною дошкою. Навчально-пізнавальну зону доцільно наповнити стендом з розкладом уроків, плакатами, що відображають заплановані заходи класу та позаурочні заходи, а також календар днів народження учнів. Таке оформлення допоможе дитині відчувати себе частиною команди класу, заздалегідь готуватися до уроку і позакласних занять.

   

Ігрова зона – місце для активного відпочинку та ігор. Вона може бути  обладнана столом для ігор, або це може бути килим, на якому діти зможуть легко та комфортно розміститись. Наповнення ігрової зони передбачає настільні ігри, пазли, конструктори, розвиваючі ігри та інвентар для проведення рухливих. Ігрова діяльність сприяє зниженню психо-емоційної напруги, допомагає встановити контакт педагога з учнями та дітей між собою.

Зона художньо-творчої діяльності – це зона в якій діти зможуть реалізувати свій творчий потенціал, її можна наповнити мольбертами, альбомами для малювання, фарбами, фломастерами, пластиліном, полімерною глиною, кінетичним піском, всім, що потрібне для втілення творчих фантазій учнів. Для виставки робіт можна встановити фліп-чарт, що дасть можливість щодня змінювати дитячі роботи і не обділити нікого в увазі. Творча діяльність позитивно впливає на інтелектуальні можливості дитини, а також допомагає знизити емоційне напруження.

   

Дослідницька зона – це осередок дослідницько-пізнавальної діяльності учнів.  В дослідницькій зоні розміщується природничий куток, в якому діти можуть спостерігати за ростом рослин, або створити справжню мурашину ферму для спостереження за життєдіяльністю комах, також в ньому можна встановити акваріум з рибками. У цій зоні учні вивчають будову сонячної системи і землі, знайомляться з природними та погодними явищами, тому наповнення осередку стендами, друкованими матеріалами, плакатами, глобусом, макетом сонячної системи і землі та мікроскопом сприятимуть розвитку дослідницьких здібностей дітей.

Тематична зона, або тематичний осередок наповнюється матеріалами в відповідності до теми предмету, саме тому ця зона постійно змінює своє оформлення. ЇЇ можна наповнити універсальними плакатами з абеткою, цифрами, встановити фліп-чарту, що дозволить з легкістю змінювати тематичні матеріали. Тематичний осередок повинен спонукати дітей до активної участі в процесі вивчення нового матеріалу, такого ефекту можна досягнути завдяки творчому і яскравому оформленню зони.

   

Класна бібліотека – «острівець знань» де діти можуть знайти книгу відповідно до теми уроку, а також мають можливість наповнити міні бібліотеку власними книжками котрі прочитали на дозвіллі, тим самим поділитися здобутими враженнями і знаннями з однокласниками.

   

Осередок вчителя – це безпосередньо робоче місце вчителя, яке він може облаштувати, оформити і наповнити за власним смаком. Облаштування осередку вчителя передбачає зручний стіл і стілець,шафу для дидактичних матеріалів, або стелаж з контейнерами куди помістяться всі необхідні робочі засоби. Робоче місце вчителя повинен бути розміщений таким чином, щоб він міг спостерігати за дітьми у всіх зонах класу. Не буде зайвим наповнити цей осередок квітами, сувенірами від учнів, а також дипломати і грамотами, що прикрашатимуть стіну.

Зона відпочинку створена для того щоб учні могли поспілкуватись між собою та вчителем, пограти в ігри і просто відновити сили. Обладнавши цю зону м’яким кріслами пуфами, чи просто застеливши м’який килим з подушками, створюється невимушена атмосфера, саме в цьому місці можна дізнатись про настрої і самопочуття дітей, тому тут є доцільним розміщення «дошки настрою», що допоможе вчителю спостерігати та реагувати на зміни настрою учнів в продовж навчального дня.

Наповнення та оформлення освітнього простору в НУШ – це творчий і креативний процес, основним завданням навчальних засобів, дидактичних матеріалів та обладнання є зацікавити дітей до навчання, сприяти розвитку інтелектуальних, творчих і пізнавальних здібностей, формування самостійного, допитливого і цілеспрямованого покоління.

 

Інтернет магазин Інклюзія допоможе Вам підібрати все необхідне для організації нового освітнього простору.