Кількість
|
Вартість
|
||
|
Стимуляція мозочка для дітей – ефективне вирішення безлічі проблем з розвитком і навчанням
Мозочок – структурна частина мозку, яка бере участь в регуляції всіх рухів людини і його поведінкових реакцій. Це своєрідний високошвидкісний інструмент, який контролює сенсорне сприйняття, координацію і рухові процеси, завдяки безперебійному, ідеально налагодженому синоптичному зв'язку з лобовими частками. Швидкість роботи мозку в цілому залежить від того, наскільки швидко обробляються мозочком дані, що надходять з інших частин мозку. Порушення цих зв'язків погіршує інтелектуальні процеси, створює труднощі з рухами і координацією, уповільнює формування мови. Мозочкова стимуляція – це сукупність методик, розроблених американськими вченими за результатами 30-річних досліджень, заснованих на системі фізичних вправ, мета яких – вдосконалення функцій мозочка і мозкових структур, які беруть участь у формуванні мови і поведінки дітей.
Що таке метод стимуляції мозочка і в яких випадках він рекомендований
Дослідження, проведені за останні десятиліття, красномовно свідчать, що у більшості дітей з затримками розвитку мови і поведінковими порушеннями, порушені функції мозочка і базальних гангліїв. Стимуляція мозочка – метод, створений стимулювати (за допомогою серії реабілітаційних занять та спеціальних вправ) роботу довгастого мозку, мозочка та інших структурних частин з метою відновлення порушених зв'язків мозку. Розроблена програма стимуляції мозочка призначається дітям з такими проблемами:
- порушення координації рухів і уваги;
- затримки психічного розвитку;
- гіперактивність;
- проблеми з навчанням і засвоєнням шкільних навичок;
- розлади аутистичного спектра;
- затримки розвитку навичок усного та писемного мовлення.
Численні спостереження та відгуки про ефективність методу дозволяють стверджувати, що стимуляція мозочка для дітей слугує причиною позитивних змін – нормалізації поведінки, прискорення розвитку мови і помітного поліпшення концентрації уваги, а значить – і здатності до навчання.
Раніше, коли лікарі та педагоги не приділяли належної уваги проблемам з мозочком (диспетчером людського мозку), вважалося, що дитяча незграбність, схильність до появи нудоти в авто і подібні тривожні дзвіночки не мають ніякого відношення до інтелектуального і психічного розвитку дітей. Але сучасні вчені встановили, що саме функціонування мозочка визначає успіхи дитини в навчанні. Тому метод стимуляції мозочка вирішує проблеми у багатьох дітей з порушеннями розвитку. Стимуляція мозочка дозволяє, крім поліпшення сенсорної інтеграції на заняттях, здобувати корисні і необхідні для кожного вміння:
- співпрацювати з дітьми і дорослими;
- виконувати правила;
- дотримуватися границь;
- проявляти ініціативу;
- отримувати задоволення від своєї діяльності.
Діти, яким навчання дається вкрай важко, а навички читання і письма засвоюються з великими труднощами, потребують допомоги, в тому числі і в сенсі регулювання поведінки. Вправи зі стимуляції мозочка можуть проводитися індивідуально під наглядом реабілітолога, в логопедичних кабінетах, самостійно вдома для закріплення ефекту. Починати заняття за програмою стимуляції мозочка можна вже з двох років. Регулярні заняття (3-4 рази на тиждень тощо, відповідно до рекомендацій фахівця) забезпечують чудові результати.
Устаткування, ігри і тренажери для реалізації методу стимуляції мозочка
Функції мозочка можна і потрібно тренувати за допомогою програми вправ і спеціального устаткування. Купити тренажери, балансири, набори для стимуляції мозочка, а також різноманітні лабіринти та ігри, спрямовані на поліпшення координації рухів, можна в інтернет-магазині "Інклюзія" з доставкою в Київ, Львів та інші регіони країни. У виробництві використовуються виключно екологічно чисті матеріали, переважно натуральна деревина, ретельно оброблена, відшліфована, без задирок. Все реабілітаційне обладнання, представлене в нашому каталозі, – це високоякісні сертифіковані товари від провідних вітчизняних і закордонних виробників, купити які можна в Україні за оптимальними конкурентними цінами. Незамінне для балансотерапії обладнання потрібне в дитячих навчальних закладах, інклюзивно-ресурсних, реабілітаційних та оздоровчих центрах, психолого-педагогічних клініках, кабінетах ЛФК, центрах раннього розвитку дітей, підходить воно також і для домашнього використання.
Основне і допоміжне обладнання для стимуляції мозочка:
- балансувальна дошка Більгоу (в комплекті дошка з цифрами) для стимуляції вестибулярного апарату, розвитку координації рухів і рівноваги;
- балансувальна платформа – прекрасний інструмент для роботи з порушеннями вестибулярної системи, страхом висоти і страхом польоту (використовується для дітей з СДУГ, ЗПР, порушеннями мови та слуху, розладами аутичного спектра);
- балансувальні лабіринти для малюків (гра, яка розвиває концентрацію уваги і координацію, має різні розміри і особливості оформлення);
- набори для реалізації програми стимуляції мозочка в ході терапії з дітьми ЗПР, СДУГ, ММД, порушеннями мови та слуху (в ході занять досягається прекрасний ефект з розвитку координації і загальної моторики, поліпшуються навички навчання);
- балансувальні стільці (нестійка конструкція) і роликові дошки, призначені також і для підвищення м'язового тонусу, розвитку рівноваги, дрібної моторики і просторового сприйняття;
- тренажери балансу – дерев'яна або пластикова дошка-гойдалка, гімнастична дзиґа, овал, нескінченна петля, "стримай кульку" та інші;
- дитячі підлогові балансири;
- ігри на координацію рухів тощо.
Із задоволенням виконуючи цікаві та нескладні фізичні вправи, дитина поступово вчиться усвідомлювати зони і можливості свого тіла, управляти власними рухами. Дуже важливим елементом програми є перехід від виконання фізичних вправ на основі наслідування до дій на основі словесних інструкцій. Стимуляція мозочка створює можливості для розвитку моторного планування, що стане міцною і надійною базою для освоєння будь-яких нових навичок. Методика надзвичайно ефективна для поліпшення координації, нормалізації м'язового тонусу, а також для відновлення плавності рухів дитини та їхньої точності.