З народження до року у дитини стрімко розвивається сенсорне сприйняття, вже на перших тижнях малюк зосереджує свою увагу на яскраве світло, прислухається до голосу батьків, знайомиться з новими запахами та чітко вирізняє запах матері. Згодом, перші іграшки відіграватимуть важливу роль у сенсорному розвитку. Вони допомагають знайомитись з навколишнім світом, різні форми, кольори, текстури, світло, котре випромінює нічник чи музика з мобіля над ліжечком - все це стимулює сенсорну активність. Дитяча кімната і є перший сенсорний простір, в якому дитина вивчає світ.

   Найбільш інтенсивний період розвитку дитини припадає на перші три роки життя. У цьому віці, за відповідних умов, починають  формуватися морально-вольові якості, характер, мовлення, сприйняття світу та оточуючих.


   В дошкільному віці 3-6 років гармонійний фізичний, психічний і емоційний розвиток дитини є метою всіх навчальних закладів. Спеціально обладнана кімната сенсорної стимуляції допомагає розкрити особистісний потенціал. Сенсорні кімнати в ДНЗ виконують такі завдання, як:

  • активізація;
  • розвиток;
  • релаксація.

     Світла сенсорна кімната обладнана:  столом для малювання піском; сухим басейном; колоною з бульбашками; сухим душем; м’якими гойдалками; бар`єрами; сенсорною доріжкою; доріжками тренажерами та спортивними тренажерами, стимулює всі сенсорні процеси, тонізує і мотивує до активної рухової діяльності. Спеціальне оснащення сенсорної кімнати перетворює навчання в веселу гру. З допомогою модульних наборів пірамідка, кубики, абетка, дидактичних наборів, кольорових матів-конструкторів діти вивчають кольори, форми, цифри, також активно розвивається велика і дрібна моторика, творча фантазія та комунікативні навички.

     Темна сенсорна кімната занурює в стан релаксації, знімає психом`язеве напруження. Відповідний настрій створюється завдяки аромотерапії, світильнику, що проектує зоряне небо чи полум`я. Діти відпочивають на м`яких пуфах, спостерігаючи за світловими ефектами, роздивляючись панно під звуковий або музичний супровід. Такі сеанси вчать прийомів саморозслаблення та формують у дітей уявлення про їхні сенсорні можливості. Заняття з дошкільнятами проводять в позитивній, доброзичливій атмосфері з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини.

     У віці 7-11 років найстрімкіше розвивається інтелект, пам‘ять, здатність  планувати і аналізувати. Світла сенсорна кімната в СЗШ сприятиме розвитку цих вмінь, створить радісний настрій, спонукатиме до встановлення й налагодження контакту педагога з учнями та дітей між собою. Різноманітна рухова і сенсорна активність дає змогу використати надлишкову енергію, що якісно впливає на навчальний процес. 

     Використання темної сенсорної кімнати в загальноосвітній школі має не аби який вплив на освітній та виховний процес школярів. Це місце, в якому діти можуть розслабитись, зняти психоемоційну напругу, зосередитись на собі і своїх потребах, відновити мотивацію до навчання. Використання проектора, оптоволоконних пучків, аромотерапії, соляних ламп розвантажує нервову систему.

     В підлітковому періоді 11-17 років основним для дітей стає спілкування і соціальні стосунки. Формується власний світогляд, що часто призводить до конфліктів. Заняття в сенсорних кімнатах мають більш виховний, а не навчальний характер, часто спрямовані на корекцію поведінки. Багатофункціональність світлої сенсорної кімнати дозволяє використовувати широкий спектр педагогічних і психологічних методик. Допоможе дітям задовільнити свої потреби у спілкуванні та самовираженні. Підлітковому віку властиві сильні коливання емоційного стану. Сеанси в темній сенсорній кімнаті дадуть змогу віднайти душевну рівновагу, самовизначитись. Це комфортне місце для побудови планів на майбутнє.

    З 18 років людину прийнято вважати дорослою, здатною приймати власні рішення та нести відповідальність за них. В якому середовищі і оточенні росла дитина, такою людиною вона й стане, саме тому так важливо формувати і розвивати фізичні, психо-емоційні, духовні та сенсорні еталони.

Інтернет-магазин "ІНКЛЮЗІЯ: реабілітаційне та корекційне обладнання" створює умови для щасливого дитинства!