Ресурсна кімната – це спеціально обладнаний освітній простір. Спеціально організований освітній процес, спрямований на гармонійний емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини, групи дітей з особливими освітніми потребами.

       Спеціально організований освітній простір дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації.

       Навчання у ресурсній кімнаті базується на індивідуальних потребах кожного учня, має на меті залучення, або перехід дитини до звичайного класу, спрямоване на усунення факторів, що перешкоджають навчанню у загальноосвітньому класі.

 

Облаштування ресурсної кімнати здійснюється згідно Наказу Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 р.

Організація простору в ресурсній кімнаті відбувається завдяки розділенню його на зони: навчально-пізнавальна та побутово-практична.

     Простір побутово-практичної зони обладнується кухнею та їдальнею. У цій зоні діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.

     До навчально-пізнавальної зони відноситься:

  •  робоче місце вчителя,
  •  індивідуальні місця для навчання (парти),
  • місце для групових та індивідуальних занять,
  • сенсорний куток,
  • ігрова зона.

     Робоче місце вчителя обладнується комп’ютерним, мультимедійним і демонстраційним оснащенням, меблями, допоміжними засобами та матеріалами.

     Індивідуальні місця учнівнавчальні парти, стільці повинні регулюватись за висотою, висота має бути виставлена індивідуально для кожного учня, щоб запобігти негативному впливу на опорно-руховий апарат дитини. Для дітей з порушеннями в роботі опорно-рухового апарату застосовується вертикалізатор, що дає можливість учню приймати участь в усіх навчально-виховних процесах класу.

     Місце для групових та індивідуальних занять обладнується меблями спеціального призначення, корекційними засобами навчання і спеціальними тренажерами, а також столом і стільцями для групової роботи.

     Сенсорний куток в ресурсній кімнаті створюється з метою релаксації і для проведення корекційної роботи психолога. Використання піскотерапії, обладнання для мозочкової стимуляції, обладнання для сенсорної стимуляції дозволяє зняти психоемоційне напруження, розвивати та вдосконалювати сенсорні, вестибулярні і рухові можливості дітей.

      Доцільним є створення окремої сенсорної кімнати у навчальному закладі. Це допоможе створити позитивну психологічну і емоційну атмосферу, що максимально сприяє психо-корекційній роботі психолога та педагога.

      Ігрова зона – це місце для творчості та ігор. Куток для творчості слід наповнити мольбертами, наборами для творчості, фарбами, розмальовками, наборами для ліплення, все це слугуватиме чудовим інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаженню нервової системи.

       Місце, де діти гратимуться, обладнується столом, м’якими пуфами, підлогу можна застелити килимовим покриттям або вкрити м’яким пазлом-килимком, що дозволить гратись на ньому.

       Ігри у молодшому шкільному віці відіграють важливу роль в формування і розвитку дитини. Обираючи іграшки, слід керуватися декількома основними критеріями: безпечність, вікова відповідність, активність.

       Безпечність – дуже важливий критерій. Іграшки повинні мати сертифікати якості, повинні бути виготовлені з безпечних гіпоалергенних матеріалів. Вікова відповідність іграшок до віку дітей не лише забезпечить зацікавленість, а й допоможе досягнути максимального задоволення від гри. Активність – це безпосередня активна участь дитини в ігровому процесі, комунікації її з іншими дітьми.

       Підбір дидактичних та розвиваючих іграшок для ресурсної кімнати необхідно здійснювати з урахуванням індивідуальних та особливих освітніх потреб учнів.

Настільні ігри, конструктори, головоломки, мозаїки, шнурівки і соціально-комунікативні іграшки сприятимуть розвитку дрібної та крупної моторики, координації рухів, логічного мислення, пам’яті, уважності і інтелектуальних можливостей учнів. Здобування нових знань, освоєння нових навичок, формування правильних еталонів найкраще діти засвоюють в ігровій формі.

        В ігровій зоні ресурсної кімнати панує невимушена, творча, пізнавально-розважальна атмосфера, в такому середовищі найоптимальніше встановлювати та налагоджувати зв’язок педагога з учнями і дітей між собою. Ігрова діяльність спонукає дітей до комунікації, вчить їх грати в команді, що безумовно має значний вплив на загальний, психічний і емоційний стан учнів, допомагає оволодіти та засвоїти навички спілкування і поведінки в суспільстві.

     Створюйте ресурсну кімнату разом з інтернет-магазином "Інклюзія: реабілітаційне та корекційне обладнання".