Дитяча психотерапія. І все, що для неї потрібно.

Дитяча психотерапія передбачає допомогу при психологічних розладах, допомагає унормувати поведінку дитини, навчає контролювати надмірність емоцій та почуттів. Існує декілька основних методів дитячої психотерапії про те всі вони супроводжуються встановленням особистого контакту спеціаліста з дитиною. Знайти спільну мову з дитиною через: невимушене спілкування, ігри, рольові ігри, нагороди за гарні вчинки, книги, казки та іграшки. Під час гри, діалогу, читання, вся увага психотерапевта націлена на почуттях, думках і реакції дитини у різних ситуаціях, для того щоб виявити істинну причину порушення самопочуття.

Найбільш розповсюджені психологічні проблеми у дітей:

  • гіперактивність

  • конструктивні розлади в поведінці

  • прийняття опозиційної позиції (непослух, негативізм, провокація батьків)

  • необгрунтоване відчуття тривоги, депресія

  • розлади пов'язані з навчанням (затримка психічного розвитку, аутизм та інше)

Про те, психотерапія необхідна дітям і тоді, коли немає психологічних порушень, але дитина переживає серйозні зміни в житті (розлучення батьків, зміну місця проживання чи навчання, агресію чи насильство). Деякі психотерапії можна проводити батькам з дитиною вдома. Чим молодша дитина тим більшу роль у психологічному здоров'ї відіграють батьки, тому їм також важливо розуміти зміни у розвитку дитини і знати як запобігти психологічним відхиленням.

Етапи формування психіки дитини

Для кращого розуміння дитини батькам необхідно знати на якому етапі формування особистості і поведінки вона знаходиться.

  • На першому році життя у дитини закладаються поняття довіри і недовіри. Тому дитя, яке оточували турботою і любов'ю виросте відкритим до людей і світу.

  • Від двох до трьох років, дитина привчається до самостійності. Перші кроки, перші слова і привчання до горшка, все це перші уроки автономності. І якщо дитину лаяти за те, що вона невпоралась з питанням власної охайності, можна посіяти в її свідомості почуття сорому, що бува переростає в замкненість.

  • Діти у віці від трьох до шести років стикаються з першою соціальною адаптацією в освітніх закладах. Дитині стає складніше оскільки правила поведінки в садку дещо відрізняються від домашніх. І якщо дитину постійно наказувати за погрішності вона з веселої та грайливої стає буркотливою і сумною. Тому тут варто надавати перевагу прийомам заохочення, аніж покарання.

  • Вік від 9-11 років, етап встановлення зв'язків. На основі попередніх етапів дитина використовує певний досвід у пошуках друзів і будує нові комунікації у колективі.

  • Підлітковий період, завершальний етап у формуванні психології дитини. При формуванні особистості на цьому етапі важливо усунути в дитині невпевненість у своїй зовнішності, низьку самооцінку, і замкненість. Також підлітки пеживають фізіологічні зміни і емоційні стреси. До усіх проявів піділіткової поведінки варто ставитись зважено і з розумінням. У підлітковому віці також формуються архетипи людини, тому у компанії для будування дружніх стосунків можна грати в карткові ігри такі як Архетипи - підлітки, де можна веселитись та пізнавати один одного.

Зрозумівши специфіку зміни психологічного стану дитини на кожному етапі, важливо розставити пріоритети при вихованні і взяти на озброєння поради психологів для подолання тих чи інших труднощів.

Методи вирішення психологічних проблем дитини

  1. Ігрова терапія. Під час гри дитина займається звичним родом діяльності і звільняє емоції та виражає почуття. Запропонуйте малюкові малювати, гратися з іграшками, придумати оповідання чи цікаву історію. Задіявши творчий потенціал можна розкрити внутрішній конфлікт дитини, що і є причиною порушення поведінки. Можна також запропонувати рольові ігри за допомогою ляльок-рукавичок, де кожна дійова особа сценічної постановки може бути прототипом людини, яка можливо є причиною емоційних переживань дитини.

  2. Поведінкова терапія. Допомагає набути дитині нові гарні риси поведінки. Наприклад, якщо дитина боїться висловлюватися на уроках чи в різних компанії, можна з нею потренуватися говорити наодинці, щоб дитина могла почуватися серед друзів впевненою і комунікабельною.

  3. Навчально-поведінкова терапія. Вирішує проблему пов'язану з труднощами при процесі навчання. Цей метод передбачає заохочення винагородами за виконану роботу, а також визначає особливості сприйняття інформації дитини. Коли дитина стикнулася з труднощами сприймання інформації чи з ускладненнями при комунікаціях їй важливо глянути на ситуацію під іншим кутом. Тому у даний метод психотерапії пропонується включити читання спеціальної художньої літератури, де у головного героя є схожі проблеми. Для дітей з аутизмом пропонуються книжки з піктограмами, такі як “Зоопарк” і “Білосніжка” з ілюстраціями, для кращого сприйняття історії.

 

Інтернет-магазин “Інклюзія” пропонує урізноманітнити та удосконалити психотерапію тільки якісними і сучасними книгами та іграшками. Спираючись на досвід роботи та аналіз проведений нашими експертами у нас є готові рішення та підкованість у вирішенні індивідуальних побажань.